Go green – det gavner miljøet og din virksomhed!

En grøn virksomhed er lig grønne tal på bundlinjen – Brand og image

Psst…det gavner ikke kun miljøet når din virksomhed tænker i miljørigtige, grønne og bæredygtige løsningsmuligheder og initiativer. En grøn og bæredygtig virksomhed viser ikke blot at den handler eftertænksomt, i forhold til jordens generelle helbred, den viser også handlekraft, overskud og betænksomhed. I forhold til ens virksomhed og dens image, er det altid godt at blive associeret med en grøn agenda, da det klinger herligt i ørene hos enhver potentiel kunde.

Det handler overordnet set om en ting, at vedligeholde sit brand og image online, specielt på de sociale medier og ens hjemmeside. Der er nogle gennemgående faktorer der præger de nuværende tendenser. Forbrugerne er blevet mere kritiske, ansvarlige og opmærksomme når det kommer til bæredygtighed og miljø. Derfor skal du som virksomhed være tilsvarende kritisk, ansvarlig og opmærksom i din ageren. Et godt eksempel på en virksomhed der formår at pleje deres brand og image, er den store amerikanske virksomhed Patagonia, der årligt donerer 1% af deres årlige omsætning til grønne formål – samt 100% af deres omsætning på Black Friday.

Grønt er det nye sort

Du altid gå efter at dit arbejde skal afspejle standarderne for best practice anno 2018, uanset hvilken branche du begår dig i. Mintel, der er en engelsk analysevirksomhed med hovedsæde i London, har i lavet en markedsundersøgelse med fokus på forbrugeradfærden i Kina. Her viser resultaterne klart og tydeligt at 58% af de adspurgte forbrugere ville være mere tilbøjelige til at betale en højere pris for et produkt – såfremt produktet og og producenten i sig selv fremstod etisk korrekt.

Generelt viser de nyeste tendenser at de yngre generationer, i 20’erne og 30’erne, er de mest kritiske forbrugere. De er ofte mere opmærksomme, på de problemstillinger som de seneste års klimaforandringer har budt på.

Ansvarlig Adfærd = Bæredygtig Business

Det er her du som virksomhed skal være dygtig til at fremvise dine værdier, partnerskaber og resultater, når det kommer til grønne initiativer.

I vores forrige blogindlæg, skrev vi om de sociale medier, og hvorfor de er vigtige for din virksomhed. Det samme gør sig absolut gældende når snakken falder på grønne initiativer, og din virksomheds rolle i dem. Her kan du bruge dine Facebook og LinkedIn kanaler, til at engagere dig med dine følgere, samt tage del i deres debatter og diskussioner. Det er altsammen med til at øge forbrugernes kendskab til dig – og med til at pleje din virksomheds troværdighed, ry og omdømme.

Kilder:
https://www.forbes.com/sites/herbertrsim/2018/01/04/the-luxury-trends-of-2018-green-is-the-new-black-and-more/#2fd4273d194d
https://www.socialmediatoday.com/news/online-reputation-management-101-what-businesses-need-to-know-infographic/532211/
https://sproutsocial.com/insights/data/championing-change-in-the-age-of-social-media/