SEO blog coverbillede

Vi har samlet de mest relevante SEO tendenser, som de har set ud hidtil i 2018.

 

1: Øje for Detaljen

Det er fuldkommen essentielt at der er tjek på, samt præcise beskrivelser af dit site og dens indhold. Derudover er det vigtigt at sikre dit omdømme, dvs. anmeldelser på Facebook og Trustpilot bestemt er medvirkende til at pleje dit ry og omdømme.

Succes avler succes, så en positiv oplevelse fra en tilfreds kunde, skal der naturligvis skiltes med på de relevante kanaler. Det handler om troværdighed, hvilket er et ’must have’ element i forhold til din online tilstedeværelse.

 

2. De Sociale Medier

Sociale medier og dets vigtighed i forhold til ens virksomhed, hjemmeside og/eller webshop, er også vital for en potentiel kunde. Det er her dine kunder kan følge din virksomheds udvikling og daglige gøremål. Derfor er optimeret og aktuelt indhold, altid relevant, da sociale medier sagtens kan drive konverteringer.

Der er hidtil i 2018, registret nethandel for 51.3 milliarder dollars på verdensplan, hvilket i danske kroner er svarende til godt og vel 330 milliarder. Den statistik kan man med det korrekte mindset og forretningsplan blive en del af.

Med det in mente, er sociale medier klart værd at prioritere højt. Derfor mål din performance – fx via Google Analytics, og optimer dit indhold løbende og hvor behovet er.

 

3. Dit Indhold er Uvurderligt

Hvorfor er det så essentielt at din virksomhed er up to date, fx med reklamer eller links til dine nyeste produkter på Facebook, og andre sociale platforme? Svaret gives ganske klart med følgende statistikker.

Ifølge 80% af brugerne på de online medier, skader det din troværdighed – og din virksomhed, hvis de oplever at der står forkert information. Hele 93% af brugerne oplever at blive frustrerede når de oplever forkert og misvisende information. Sidst men ikke mindst, vil 24% af brugerne tage telefonisk kontakt til din virksomhed, før de gør noget andet.

Derfor kan vigtigheden af korrekt information ikke understreges kraftigt nok, da det har direkte indflydelse på din virksomheds troværdighed, og dermed konverteringer.

 

4. Din Tilstedeværelse skal være Responsiv

Det vil sige at brugeroplevelsen er i centrum, ligesom det er tilfældet med ens troværdighed som virksomhed. Det ligeledes vigtigt at brugerne har en god oplevelse, med at surfe rundt på ens hjemmeside, eller sociale profiler.

I en fysisk forretning vil 82% af alle kunder tjekke virksomheden ud på nettet. Det er vigtigt at ens hjemmeside er elegant og funktionel, uanset om den ses via en mobil, laptop eller tablet, det afgør om den er responsiv. Ifølge Googles statistikker, vil 57% af brugerne ikke anbefale en hjemmeside med et dårligt design. Endvidere vil 61% end ikke vende tilbage til et site der på anden vis ikke fungerede optimalt.

Funktionalitet og design er derfor uundværlige elementer, der sammen med en aktiv og optimeret tilstedeværelse sammen udgør opskriften på SEO succes anno 2018.

 

5. Kernen i SEO er fortsat Optimering

Ja, optimering er et vidt begreb, men tendenserne peger alle i den samme retning, vi forlanger kun det bedste af de erhvervsdrivende. Der er nogle helt faste parametre der måler din virksomheds succes – eller fiasko.

Dine sites skal være responsive, dit indhold skal være aktuelt, engagerende og optimeret. Du skal være troværdig, og gerne have mange brugere og kunder der kan sige god for dig som erhvervsdrivende. Du skal have styr på dit engagement, altså hvor mange brugere der agerer rundt på dine sites, med det ene eller det andet formål, og hvorfor.

Summa summarum, vi forlanger løbende det bedste af de bedste, og kriterierne for succes bliver gradvist mere krævende at leve op til.

Det er “SEOvival of the fittest”.

 

Skrevet af Mikkel Jensen

 

Kilde:

https://www.socialmediatoday.com/news/20-local-seo-stats-and-facts-for-success-infographic/531565/